e-közigazgatás

Az elektronikus ügyintézés manapság egyre megszokottabbá válik a hivatali-, és magánélet szinte minden területén. Sok kollégánk rendelkezik már ügyfélkapus azonosítóval és egyre többen közülünk használjuk az elektronikus ügyintézés különböző formáit munkánk során.

A Budapesti Ügyvédi Kamara közigazgatási ügyeiben 2010 óra vehető igénybe elektronikus szolgáltatási felület az ügyintézéshez. A regisztrációhoz, illetve  a belépéshez a Microsec-es aláíró kártya, illetve az ügyfélkapus bejelentkezési azonosító használható. Az elektronikus ügyintézés – bizonyos ügytípusokban – teljes egészében kiválthatja a személyes, papír alapú ügyintézést.

Bejelentkezés az elektronikus ügyintézési felületre

Ügytípusok, eljárásrend

A portálon keresztül számos – a leggyakrabban előforduló ügytípusokhoz tartozó –  beadványt küldhetnek el elektronikusan, a nap 24 órájában.

A jelenleg elérhető ügytípusok a következők:

  • alkalmazott ügyvédek felvétele – átjegyzés
  • alkalmazott ügyvédek felvétele – új bejegyzés
  • bűnügyi védői névjegyzék felvételi kérelem
  • európai közösségi jogászok felvétele
  • felügyelőbiztosi névjegyzék felvételi kérelem
  • irodagondnoki névjegyzék felvételi kérelem
  • külföldi jogi tanácsadók felvétele
  • principális névjegyzék felvételi kérelem
  • ügyvéd nyilvántartásba történő felvétele – alkalmazott ügyvédből
  • ügyvéd nyilvántartásba történő felvétele – ügyvédjelöltből
  • ügyvédi tevékenység folytatása
  • ügyvédi tevékenység szüneteltetése
  • ügyvédjelölt felvétele – átjegyzés más kamarából
  • ügyvédjelölt felvétele – új bejegyzés

A beadványok mellékleteit szintén elektronikusan kell a rendszerbe feltölteni. A különböző beadványokról és a hozzájuk tartozó nyomtatványokról, dokumentumokról a https://e-ugyintezes.bpugyvedikamara.hu oldalon tájékozódhat. Itt nem csupán a beadványok beküldésére nyílik lehetőség, hanem a Kamara válasza is megtekinthető elektronikusan.

Kényelmes és gyors ügyintézést kívánunk!